Neler Yapıyoruz
FRANCHISING
Francorp ile Franchising Yolculuğu
Franchising modeli ile büyük hayaller kurmanıza ve hedeflerinize ulaşmanızda yol arkadaşlığı yapıyoruz.
Sizi bu yolculuğa hazırlamak, stratejilerinizi oluşturmak ve size rehberlik etmek için yanınızdayız. İşinizi geliştirmenize rehberlik yaparken franchising büyümenizi de yönetiyoruz.
Franchising Kurulumu
_064009.png)
Franchising sürecinizi sizin ve franchiseleriniz için basit ve başarılı hale getiriyoruz.
Markanızı büyütmek için franchise vermeyi düşünüyorsanız doğru yerdesiniz. İlk adım, mevcut işinizde franchising vermenin doğru karar olup olmadığını franchising vermenin
doğru karar olup olmadığını belirlemek, mevcut markanızın "franchise verilebilir" olup olmadığını belirlemektir.
Bir markanın franchise olabilmesi için gereken üç şey vardır, nedir bunlar?
1. İşiniz karlı mı?
2. Ulusal ya da uluslararası bir müşteri potansiyeliniz var mı?
3. İşinizi aynı standartlarda yapması için birilerini eğitebilir mi siniz?
Tüm cevaplarınız EVET ise Francorp, franchising yoluyla işinizi büyütmenize yardımcı olabilir.
Franchising Kurulumunda Kanıtlanmış Süreç:
Durum Değerlendirmesi ve Uygunluk Analizi
Strateji Belirleme ve Geliştirme
Franchising Modeli Oluşturma
2
3
1
Sonuç: Sürdürülebilir Franchise Büyümesi
Durum Değerlendirmesi ve Uygunluk Analizi
• Marka kurum kültürü, yönetim yapısı, gelişim süreci, beklentileri ve organizasyonu analiz edilir.• “FRANCHISING SİSTEMİ” nden beklentiler ve varılmak istenen hedef değerlendirilir.• Markanın “FRANCHISING SİSTEMİ” ne geçmeye uygun olup olmadığının tespiti yapılır, uygun değilse nelerin yapılması gerektiği raporlanır. Mevcut iş modelinin etkin çalışıp çalışmadığı belirlenir.• Franchising Sistemine geçiş “Aksiyon Planı” hazırlanır.
Strateji Belirleme
• Markanın beklentileri belirlenir.
• Rekabet ortamı değerlendirilir, varsa rakiplerin ve markanın güçlü ve zayıf yanları, pazardaki fırsat ve tehditler belirlenir.
• Markanın amacını en iyi şekilde karşılaması ve başarılı çalışabilmesi için uygun bulunan yöntem belirlenir ve raporlanır; öneriler birlikte değerlendirilir, hedefler ve yöntem üzerinde mutabakat sağlanır.
• “FRANCHISING SİSTEMİ” altyapısı çalışmasının zaman planı hazırlanır. “FRANCHISING SİSTEMİ” için gerekli olan organizasyon ve iş süreçleri tanımlanır.
Franchising Modeli Oluşturma
•KURUMSAL KİMLİK ve MARKA: Marka kurumsal kimliği ve marka konumlandırması yeniden ele alınarak, iletişim ajansı ile Markanın “FRANCHISING SİSTEMİ” nde gereksinim duyacağı reklam tanıtım malzemelerinin kurumsal kimlik uygulamaları üzerinde çalışılır ve konsepti ifade edecek sloganlar geliştirilir.
MİMARİ TASARIM ve DEKORASYON: Markanın mimarı (İş Geliştirme Departmanı) ile birlikte “FRANCHISING SİSTEMİ” İş Modeli’ne ve Marka imajına uygun işlevsel bir konsept geliştirilir. Marka dekorasyon unsurları gerek maliyet, gerekse her yerde uygulanabilme açısından değerlendirilir.
• ORGANİZASYON: Markanın mevcut organizasyonu ile gelecekte yaygınlaşacak olan “FRANCHISING SİSTEMİ” nin gereksinim duyacağı pozisyonlar belirlenir ve değerlendirilir.
•PAZARLAMA ve İLETİŞİM: Hizmet çeşitlemesi, fiyatlandırma, tanıtım yöntemleri, reklam ve iletişim mecraları, sloganlar, .. vb. konularda öneriler getirilir ve “FRANCHISING SİSTEMİ” için en yararlı yöntemin belirlenir.
•RAPORLAMA: “FRANCHISE SİSTEMİ” nin etkin yönetimi için sipariş, satış, karlılık ve stok yönetim raporları değerlendirilir ve tanımlanır.
• FRANCHISINGE SÖZLEŞMESİ’nin ticari esasları ve sözleşme başlıklarının belirlenmesi, sözleşmenin nihai yazılımı için Markanın Hukuk Bürosu’na destek verilmesi.
Özet Olarak; Markanızın analizini yaparak faaliyet konusuyla ilgili en doğru franchise ile büyüme modelini oluşturuyoruz. Modeli başarılı bir şekilde yürütmek için ihtiyaç duyulan tüm alt yapıyı sağlayarak sürdürülebilir bir hale getiriyoruz.
işinize özel olarak tasarlanan franchising modeli ile nasıl büyüme sağlanacağı konusunda iş ortaklığı yapıyoruz. Böylece Marka ve Franchise iş ortaklarına emek ve para kaybettirmeden ortakların birlikte büyümesini kurguluyoruz.
Franchising Geliştirme
Mevcut Franchising Sisteminiz Ne Durumda?
Mevcut Franchising sistemiyle şube sayısı ve marka değerinin yeterince büyüyemediğini, hedeflerinin gerisinde kaldığını düşünen firmalar için franchising geliştirme hizmeti sunuyoruz.
• “FRANCHISING SİSTEMİ” altyapısı çalışmasının zaman planı hazırlanır.

“FRANCHISING SİSTEMİ” için gerekli olan organizasyon ve iş süreçleri tanımlanır.
Franchising Geliştirmede Kanıtlanmış Süreç:
Durum Değerlendirmesi
Strateji Belirleme ve Geliştirme
Franchising Modeli Geliştirme
2
3
1
Sonuç: Sürdürülebilir Franchise Büyümesi
Alanında uzman ekip arkadaşlarımızla mevcut durumu analiz ederek sistemin bir nevi Check-Up’ını yapıyoruz. Check-Up hizmeti sonrası elde edilen sonuçlarla alt yapı planlanması ve stratejileri hakkında bilgiler vererek markanın sürdürülebilir franchise büyüme potansiyelini ortaya çıkarıyoruz.
Rapor ve strateji çalışmalarından sonra markanın da talebiyle uygulama çalışmalarını yapıyoruz.
Franchise Satış
.jpeg)
Sürdürülebilir Franchise Büyümesi doğru alt yapı ve planlı bir süreç gerektirir.
Franchising sistemi kurgulandıktan ve gerekli altyapı çalışmaları hazırlandıktan sora hedef pazarda belirlenen franchise adaylarına ulaşmak için marka özelinde pazarlama stratejileri uygulanır.
Franchising Satışında Kanıtlanmış Süreç:
Pazarlama Stratejileri
Süreç Planı
2
1
Sonuç: Sürdürülebilir Franchise Büyümesi
Franchising altyapısı tamamlandıktan sonra, marka özelinde franchising ile büyüme hedeflerini belirleyerek kapsamlı bir süreç planı oluşturuyoruz. Bunun için markanın pazarlama, PR, ajans gibi birimleriyle birlikte çalışarak stratejik planlama sürecimizi kullanıyoruz.
İş ortaklığı yaptığımız her marka için ayrı bir süreç, ayrı bir data havuzu oluşturuyor ve yönetiyoruz. Yatırımcı adaylarıyla gerçekleştirilen görüşmeleri haftalık olarak marka yönetimi ile paylaşarak plan-program yapıyoruz.
Ekibimiz tamamen dış kaynaklı franchise satış departmanınız olacak şekilde çalışır. Potansiyel franchise alanlara pazarlama yapmak için bütçenizi yönetir.
Franchising Yönetimi
Bir markanın franchise verme sürecinde franchise adaylarını seçmek, sözleşme hazırlamak, eğitim ve destek sağlamak, operasyonları takip etmek, franchise açılış sürecini yönetmek ve franchise performanslarını izlemek gibi bir dizi faaliyeti kapsayan süreçtir.
Franchise yönetimi, markanın franchise sisteminin sağlıklı bir şekilde için oldukça önemlidir. Doğru bir franchising yönetimi hem markanın hem de franchise alanların başarısına önemli katkılar sağlar.

MARKA
Kurduğunuz marka insanların hayatına bir değer katmıyorsa ömrü kısa olacaktır.
Marka kurmak; emek, bilgi ve sabır isteyen bir süreç. Müşterinin güvenini kazanmak zaman alır.
Marka Kurulumu
Sürdürülebilir Marka Büyümesi doğru alt yapı ve planlı bir süreç gerektirir.
Markanızın kuruluş ve sürdürülebilir büyümesi için kurumsal bir yol haritasına ihtiyaç vardır. Bu harita markanın varmak istediği hedefleri ile doğru orantılı olarak, marka özelinde hazırlanmalıdır.
Sıfır noktasından itibaren adım adım marka kurulum aşamalarını başlatıyor ve yönetiyoruz.

Pazar Araştırması
Dijital Pazarlama
Tedarik Zinciri
İşe Alım ve Ekip (İK)
Marka Seçimi
Operasyon
Finans
Marka Geliştirme
.jpeg)
Mevcut Marka Altyapınız Ne Durumda?
Mevcut Marka altyapısıyla şube sayısı ve marka değerinin yeterince büyüyemediğini, hedeflerinin gerisinde kaldığını düşünen firmalar için marka geliştirme hizmeti sunuyoruz.
Marka Yönetimi
Şirketinizin bütün departmanlarını ve fonksiyonlarını sizin adınıza yönetiyoruz. Bu hizmeti alan firmalar, merkez ofis departmanlarının hiçbiri ile ilgilenmiyor. Tüm süreci sizin adınıza biz planlayıp yapıyoruz. Markanızı bizim kuracağımız organizasyon ile yönetiyoruz.

Çözüm Ortaklığı
Francorp Ekibi olarak birlikte çalıştığımız her iş ortağımızın ihtiyaçlarını doğru şekilde belirlemekten gurur duyuyoruz. Start-Up'lardan yerleşik markalara kadar her şekil ve büyüklükteki müşterinin ihtiyaçlarını ve de bütçelerini karşılayacak onlarca çözüm planlarımız bulunmaktadır.
Markanın ihtiyaçlarını doğru tanımlayıp, kazan-kazan temeline dayalı kısa ve uzun vadeli hedeflere giden yolda çözüm ortağı olmaktan mutluyuz.
Markanızın fayda maliyet esaslarını temel alarak etkin ve doğru çözümler üretmekteyiz. Başarıya ulaşmanızdaki tüm zorluk ve engelleri aşmanız için her zaman yanınızdayız.
Yönetim Danışmanlığı
Francorp olarak iş ortaklarımıza sürdürülebilir kalıcı büyümeyi sağlıyoruz ve Marka Yönetimini oluşturmak için danışmanlık yapıyoruz.
Süreci 7 adımda tamamlıyoruz.
1-Yönetim ile yeni vizyon, strateji ve planların oluşturulması.2-Stratejik Planlama süreçleri ile en verimli
.jpeg)
şirket organizasyon yapısının oluşturulması.
3-Markaya maksimum fayda sağlayacak, işletmeye özgü yeni yönetim anlayışı ve şirketin yeniden tasarlanması.
4-Verimli ve etkin iş ortamının oluşturulmasında İnsan Kaynakları Yönetimi'nin kurulması ve yeniden yapılandırılması.
5-Performans sistemi ve etkili insan yönetimi modelinin oluşturulması. Gerekli süreç iyileştirmelerinin yapılması. İnsan kaynağı değişikliklerinin yapılması. Yetkinlik havuzu ve her pozisyondan beklenen yetkinlik kriterlerinin çıkarılması.
6-Kar, büyüme ve verimliliğini arttıracak süreç iyileştirmelerine odaklanarak ihtiyaç duyulan departmanlara gerekli görülen konularda eğitim ve/veya danışmanlık verilmesi.
7-Aile Şirketleri'nin Kurumsallaşma sürecinde, aile bireylerinin birbirleri ile ve çalışanlar arasındaki iletişimde çerçevenin belirlenmesi, yetki ve sorumluluk alanlarının net bir şekilde ifade edilmesi.
Kurumsallaşma Danışmanlığı
.jpeg)
Kurumsallaşma; tüzel bir varlığın faaliyetlerini insan faktörüne bağlı olmadan sürdürebilmesini, iyileşmesini ve geliştirilmesini sağlayan bir yönetim ve organizasyon yapısının oluşturulması sürecidir. Bir marka için kurumsallaşma; düşük maliyet, verimlilik, hız ve sürdürülebilirliği ifade eder.
Francorp, alanında uzman kadrosu ile uygulamaya dayalı ve bizzat işletmenin
gerçeklerini dikkate alarak Kurumsallaşma Danışmanlığı Hizmeti sunmaktadır.
Kurumsallaşmanın Avantajları:
-
Kuruluş daha düzenli, dinamik ve sistemli çalışır.
-
İşletme rekabet etme gücünü artırır.
-
Kontrolü elde tutmak kolaylaşır.
-
Hata yapma oranı azalarak minimuma düşer.
-
Hedeflerine ulaşmak kolaylaşır.
-
Yetki, denetim ve sorumluluklar açıktır.
-
İşveren ve yöneticiler için zaman daha verimli kullanılır.
-
Bütçe ve iş planları daha açıktır.
Lokasyon Danışmanlığı
Markanın doğru lokasyonlarda konumlanması için seçilen bölge özelinde ne gibi işletmelerin yer aldığı, alışveriş eğilimleri, hangi işletmelerin tercih edildiği, hedef kitlesine uygunluğu, alım gücü gibi birçok parametreyi inceleyerek tahmini kâr-zarar tabloları yapıyoruz. Tablolar sonucu çıkan veriler ışığında lokasyonun uygun olup olmadığını belirtiyoruz.
Markanın doğru lokasyonlarda konumlanması için seçilen bölge özelinde ne

gibi işletmelerin yer aldığı, alışveriş eğilimleri, hangi işletmelerin tercih edildiği, hedef kitlesine uygunluğu, alım gücü gibi birçok parametreyi inceleyerek tahmini kâr-zarar tabloları yapıyoruz. Tablolar sonucu çıkan veriler ışığında lokasyonun uygun olup olmadığını belirtiyoruz.