top of page
FRANCHISING SİSTEMİ

FRANCHISING

 

Francorp ile Franchising Yolculuğu

Franchising modeli ile büyük hayaller kurmanıza ve hedeflerinize ulaşmanızda yol arkadaşlığı yapıyoruz. 
Sizi bu yolculuğa hazırlamak, stratejilerinizi oluşturmak ve size rehberlik etmek için yanınızdayız.
İşinizi geliştirmenize rehberlik yaparken franchising büyümenizi de yönetiyoruz.

Franchising Kurulumu

Franchising sürecinizi sizin ve franchiseleriniz için basit ve başarılı hale getiriyoruz.

Markanızı büyütmek için franchise vermeyi düşünüyorsanız doğru yerdesiniz.  İlk adım, mevcut işinizde franchising vermenin doğru karar olup olmadığını belirlemek, mevcut markanızın "franchise verilebilir" olup olmadığını belirlemektir.

Franchising Kurulumu

Bir markanın franchise olabilmesi için gereken üç şey vardır, nedir bunlar?

  1. İşiniz karlı mı?

  2. Ulusal ya da uluslararası bir müşteri potansiyeliniz var mı?

  3. İşinizi aynı standartlarda yapması için birilerini eğitebilir misiniz?

Tüm cevaplarınız EVET ise Francorp, franchising yoluyla işinizi büyütmenize yardımcı olabilir.

Franchising Kurulumunda Kanıtlanmış Süreç:

Durum Değerlendirmesi ve Uygunluk Analizi

İncele

Strateji Belirleme

İncele

Franchising Modeli Oluşturma

İncele

Sonuç: Sürdürülebilir Franchise Büyümesi

Durum Değerlendirmesi ve Analiz
analiz

Durum Değerlendirmesi ve Uygunluk Analizi

 

• Marka kurum kültürü, yönetim yapısı, gelişim süreci, beklentileri ve organizasyonu analiz edilir.
• “FRANCHISING SİSTEMİ” nden beklentiler ve varılmak istenen hedef değerlendirilir.
• Markanın  “FRANCHISING SİSTEMİ” ne geçmeye uygun olup olmadığının tespiti yapılır, uygun değilse nelerin yapılması gerektiği raporlanır. Mevcut iş modelinin etkin çalışıp çalışmadığı belirlenir.
• Franchising Sistemine geçiş “Aksiyon Planı” hazırlanır.

Strateji Belirleme
strateji belirleme

Strateji Belirleme

 

• Markanın beklentileri belirlenir.
• Rekabet ortamı değerlendirilir, varsa rakiplerin ve markanın güçlü ve zayıf yanları, pazardaki fırsat ve tehditler belirlenir. 
• Markanın amacını en iyi şekilde karşılaması ve başarılı çalışabilmesi için uygun bulunan yöntem belirlenir ve raporlanır; öneriler birlikte değerlendirilir, hedefler ve yöntem üzerinde mutabakat sağlanır.
• “FRANCHISING SİSTEMİ” altyapısı çalışmasının zaman planı hazırlanır. “FRANCHISING SİSTEMİ”  için gerekli olan organizasyon ve iş süreçleri tanımlanır.

Franchising Model Oluşturma
model oluşturma
Satranç taşları yakın çekim

Franchising Modeli Oluşturma

 

•KURUMSAL KİMLİK ve MARKA: Marka kurumsal kimliği ve marka konumlandırması yeniden ele alınarak, iletişim ajansı ile Markanın “FRANCHISING SİSTEMİ” nde gereksinim duyacağı reklam tanıtım malzemelerinin kurumsal kimlik uygulamaları üzerinde çalışılır ve konsepti ifade edecek sloganlar geliştirilir.
• MİMARİ TASARIM ve DEKORASYON: Markanın mimarı (İş Geliştirme Departmanı) ile birlikte “FRANCHISING SİSTEMİ”  İş Modeli’ne ve Marka imajına uygun işlevsel bir konsept geliştirilir. Marka dekorasyon unsurları gerek maliyet, gerekse her yerde uygulanabilme açısından değerlendirilir.
• ORGANİZASYON: Markanın mevcut organizasyonu ile gelecekte yaygınlaşacak olan “FRANCHISING SİSTEMİ” nin gereksinim duyacağı pozisyonlar belirlenir ve değerlendirilir.
•PAZARLAMA ve İLETİŞİM: Hizmet çeşitlemesi, fiyatlandırma, tanıtım yöntemleri, reklam ve iletişim mecraları, sloganlar, .. vb. konularda öneriler getirilir ve “FRANCHISING SİSTEMİ” için en yararlı yöntemin belirlenir.
•RAPORLAMA: “FRANCHISE SİSTEMİ” nin etkin yönetimi için sipariş, satış, karlılık ve stok yönetim raporları değerlendirilir ve tanımlanır.
• FRANCHISINGE SÖZLEŞMESİ’nin ticari esasları ve sözleşme başlıklarının belirlenmesi, sözleşmenin nihai yazılımı için Markanın Hukuk Bürosu’na destek verilmesi.

Özet Olarak; Markanızın analizini yaparak faaliyet konusuyla ilgili en doğru franchise ile büyüme modelini oluşturuyoruz. Modeli başarılı bir şekilde yürütmek için ihtiyaç duyulan tüm alt yapıyı sağlayarak sürdürülebilir bir hale getiriyoruz.
işinize özel olarak tasarlanan franchising modeli ile nasıl büyüme sağlanacağı konusunda iş ortaklığı yapıyoruz. Böylece Marka ve Franchise iş ortaklarına emek ve para kaybettirmeden ortakların birlikte büyümesini kurguluyoruz.

Franchising Geliştirme

 

Mevcut Franchising Sisteminiz Ne Durumda?

Mevcut Franchising sistemiyle şube sayısı ve marka değerinin yeterince büyüyemediğini, hedeflerinin gerisinde kaldığını düşünen firmalar için franchising geliştirme hizmeti sunuyoruz. 

franchising geliştirme

Franchising Geliştirmede Kanıtlanmış Süreç:

Durum Değerlendirmesi

İncele

Strateji Belirleme ve Geliştirme

İncele

Franchising Modeli Geliştirme

İncele

Sonuç: Sürdürülebilir Franchise Büyümesi

 

Alanında uzman ekip arkadaşlarımızla mevcut durumu analiz ederek sistemin bir nevi Check-Up’ını yapıyoruz. Check-Up hizmeti sonrası elde edilen sonuçlarla alt yapı planlanması ve stratejileri hakkında bilgiler vererek markanın sürdürülebilir franchise büyüme potansiyelini ortaya çıkarıyoruz.  

Rapor ve strateji çalışmalarından sonra markanın da talebiyle uygulama çalışmalarını yapıyoruz.
 

Franchising Geliştirme

Franchise Satış

 

Sürdürülebilir Franchise Büyümesi doğru alt yapı ve planlı bir süreç gerektirir.

Franchising sistemi kurgulandıktan ve gerekli altyapı çalışmaları hazırlandıktan sora hedef pazarda belirlenen franchise adaylarına ulaşmak için marka özelinde pazarlama stratejileri uygulanır. 

Ekran Resmi 2023-07-31 13.51.53.png

Franchising Geliştirmede Kanıtlanmış Süreç:

Pazarlama Stratejileri

Süreç Planı

Sonuç: Sürdürülebilir Franchise Büyümesi

 

Franchising altyapısı tamamlandıktan sonra, marka özelinde franchising ile büyüme hedeflerini belirleyerek kapsamlı bir süreç planı oluşturuyoruz. Bunun için markanın pazarlama, PR, ajans gibi birimleriyle birlikte çalışarak stratejik planlama sürecimizi kullanıyoruz.

İş ortaklığı yaptığımız her marka için ayrı bir süreç, ayrı bir data havuzu oluşturuyor ve yönetiyoruz. Yatırımcı adaylarıyla gerçekleştirilen görüşmeleri haftalık olarak marka yönetimi ile paylaşarak plan-program yapıyoruz.

Ekibimiz tamamen dış kaynaklı franchise satış departmanınız olacak şekilde çalışır. Potansiyel franchise alanlara pazarlama yapmak için bütçenizi yönetir.
 

Franchising Satışı
MARKA

MARKA

Kurduğunuz marka insanların hayatına bir değer katmıyorsa ömrü kısa olacaktır. 

Marka kurmak; emek, bilgi ve sabır isteyen bir süreç. Müşterinin güvenini kazanmak zaman alır. 

Marka

Marka Kurulumu

 

Sürdürülebilir Marka Büyümesi doğru alt yapı ve planlı bir süreç gerektirir.

Markanızın kuruluş ve sürdürülebilir büyümesi için kurumsal bir yol haritasına ihtiyaç vardır. Bu harita markanın varmak istediği hedefleri ile doğru orantılı olarak, marka özelinde hazırlanmalıdır.

 

Sıfır noktasından itibaren adım adım marka kurulum aşamalarını başlatıyor ve yönetiyoruz.

marka kurulumu
Marka Kurulumu

Pazar Araştırması

Dijital Pazarlama

Tedarik Zinciri

İşe Alım ve Ekip (İK)

Marka Seçimi

Operasyon

Finans

Marka Geliştirme

Mevcut Marka Altyapınız Ne Durumda?

Mevcut Marka altyapısıyla şube sayısı ve marka değerinin yeterince büyüyemediğini, hedeflerinin gerisinde kaldığını düşünen firmalar için marka geliştirme hizmeti sunuyoruz. 

marka geliştirme
Marka Geliştirme

Marka Geliştirmede Kanıtlanmış Süreç:

 

Mevcut Durum Değerlendirmesi

Marka Altyapısının Yeniden Planlanması

Büyüme Fırsatları

Sonuç: Sürdürülebilir Marka Büyüme Stratejisi

 

Alanında uzman ekip arkadaşlarımızla mevcut durumu analiz ederek sistemin bir nevi Check-Up’ını yapıyoruz. Check-Up hizmeti sonrası elde edilen sonuçlarla alt yapı planlanması hakkında bilgiler vererek markanın büyüme fırsatlarını ortaya çıkarıyoruz.

 

Rapor ve strateji çalışmalarından sonra markanın da talebiyle uygulama çalışmalarını yapıyoruz.

Çözüm Ortaklığı

 

Francorp Ekibi olarak birlikte çalıştığımız her iş ortağımızın ihtiyaçlarını doğru şekilde belirlemekten gurur duyuyoruz. Start-Up'lardan yerleşik markalara kadar her şekil ve büyüklükteki müşterinin ihtiyaçlarını ve de bütçelerini karşılayacak onlarca çözüm planlarımız bulunmaktadır.

Markanın ihtiyaçlarını doğru tanımlayıp, kazan-kazan temeline dayalı kısa ve uzun vadeli hedeflere giden yolda çözüm ortağı olmaktan mutluyuz.

Markanızın fayda maliyet esaslarını temel alarak etkin ve doğru çözümler üretmekteyiz. Başarıya ulaşmanızdaki tüm zorluk ve engelleri aşmanız için her zaman yanınızdayız.

çözüm ortaklığı

İş Ortaklığı

 

Şirketinizin bütün departmanlarını ve fonksiyonlarını sizin adınıza yönetiyoruz. Bu hizmeti alan firmalar, merkez ofis departmanlarının hiçbiri ile ilgilenmiyor. Tüm süreci sizin adınıza biz planlayıp yapıyoruz. Markanızı bizim kuracağımız organizasyon ile yönetiyoruz.

iş ortaklığı
yönetim danışmanlığı 1
yönetim danışmanlığı 2

Yönetim Danışmanlığı

 

Francorp olarak iş ortaklarımıza sürdürülebilir kalıcı büyümeyi sağlıyoruz ve Marka Yönetimini oluşturmak için danışmanlık yapıyoruz.

Süreci 7 adımda tamamlıyoruz.

1-Yönetim ile yeni vizyon, strateji ve planların oluşturulması.

2-Stratejik Planlama süreçleri ile en verimli şirket organizasyon yapısının oluşturulması.

3-Markaya maksimum fayda sağlayacak, işletmeye özgü yeni yönetim anlayışı ve şirketin yeniden tasarlanması.

4-Verimli ve etkin iş ortamının oluşturulmasında İnsan Kaynakları Yönetimi'nin kurulması ve yeniden yapılandırılması.

5-Performans sistemi ve etkili insan yönetimi modelinin oluşturulması. Gerekli süreç iyileştirmelerinin yapılması. İnsan kaynağı değişikliklerinin yapılması. Yetkinlik havuzu ve her pozisyondan beklenen yetkinlik kriterlerinin çıkarılması.

6-Kar, büyüme ve verimliliğini arttıracak süreç iyileştirmelerine odaklanarak ihtiyaç duyulan departmanlara gerekli görülen konularda eğitim ve/veya danışmanlık verilmesi.

 7-Aile Şirketleri'nin Kurumsallaşma sürecinde, aile bireylerinin birbirleri ile ve çalışanlar arasındaki iletişimde çerçevenin belirlenmesi, yetki ve sorumluluk alanlarının net bir şekilde ifade edilmesi.

Kurumsallaşma Danışmanlığı

 

Kurumsallaşma; tüzel bir varlığın faaliyetlerini insan faktörüne bağlı olmadan sürdürebilmesini, iyileşmesini ve geliştirilmesini sağlayan bir yönetim ve organizasyon yapısının oluşturulması sürecidir. Bir marka için kurumsallaşma; düşük maliyet, verimlilik, hız ve sürdürülebilirliği ifade eder.

Francorp, alanında uzman kadrosu ile uygulamaya dayalı ve bizzat işletmenin gerçeklerini dikkate alarak Kurumsallaşma Danışmanlığı Hizmeti sunmaktadır.

kurumsallaşma danışmanlığı

Kurumsallaşmanın Avantajları:

 
  1. Kuruluş daha düzenli, dinamik ve sistemli çalışır.

  2. İşletme rekabet etme gücünü artırır.

  3. Kontrolü elde tutmak kolaylaşır.

  4. Hata yapma oranı azalarak minimuma düşer.

  5. Hedeflerine ulaşmak kolaylaşır.

  6. Yetki, denetim ve sorumluluklar açıktır.

  7. İşveren ve yöneticiler için zaman daha verimli kullanılır.

  8. Bütçe ve iş planları daha açıktır.

İş Ortaklığı
Yönetim Danışmanlığı
Kurumsallaşma Danışmalığı
lokasyon danışmanlığı

Lokasyon Danışmanlığı

 
 

Markanın doğru lokasyonlarda konumlanması için seçilen bölge özelinde ne gibi işletmelerin yer aldığı, alışveriş eğilimleri, hangi işletmelerin tercih edildiği, hedef kitlesine uygunluğu, alım gücü gibi birçok parametreyi inceleyerek tahmini kâr-zarar tabloları yapıyoruz. Tablolar sonucu çıkan veriler ışığında lokasyonun uygun olup olmadığını belirtiyoruz.

 

Lokasyon analizinin en önemli avantajlarından biri işletmelere yer seçimi için öngörü sunmasıdır. Belirlenen bölge öncelikle demografik olarak incelenmelidir. Potansiyel müşteri ile lokasyon arasındaki uyum gözlemlenmelidir. Lokasyon, hedef kitleye hitap etmiyorsa olumlu anlamda yaşanacak gelişmeler hız kesebilir. Bu nedenle lokasyon seçilmeden önce lokasyon analizi yapılması daha uygundur.

Loasyon Danışmanlığı
bottom of page